Home Resepi Projek Kraf Tutorial Bloglist

Followers

Pes Kacang Merah.

Assalamualaikum dan salam subuh! 


Semalam kan nak buat pau kacang. Mengadalah nak buat inti kacang merah sendiri,sekali alamak tak menjadi pula. Tak pastilah dekat bahagian mana dia salah. Huhu. TAPI kan,pes ni jangan dibuang,boleh dimakan lagi. Hehe. Bukan tak boleh makan.


Walaupun tak menjadi seperti yang saya harapkan,tapi sekurangnya rasanya sedap! 😁 Makan dengan roti. Kalau ada sandwich maker/toaster tu,bolehlah letak inti dalam roti. Nampaknya terpaksalah saya beli inti kacang merah di kedai bakeri saja. Senang tinggal buat pau saja. 

6 comments:

  1. rajinnya.. mula ingat apa td. hehehe...

    ReplyDelete
  2. Pasal tak jadi eh? Warna kacang tu tak gelap ye? Rajin betul buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya sbb tak tunggu pekat ke mcm mana entah. Tp boleh makan. Hehe
      Haah warna pun mcm ungu

      Delete
  3. saya kurang confident part buat paste2 ni dik. apapun kcg merah tetap sedap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya dgn yakinnya masak. Sekali hampeh. 🤣

      Delete